Web Page Creator

Jaką stronę Internetową wybrać dla firmy? Stronę responsywną czy mobilną?

W Polsce już ponad 67% użytkowników korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych, przeglądając strony WWW w poszukiwaniu ciekawych wiadomości lub przy wyborze produktów i usług. Nie sposób pomijać tak dużej grupy odbiorców.

Poniżej w sposób konkretny i rzeczowy oraz zrozumiałym językiem postaramy się pomóc Państwu w wyborze typu strony Internetowej jeszcze przed jej zaprojektowaniem. Poniżej podamy argumenty, których mogą Państwo użyć w rozmować z projektantami stron WWW


Strona Internetowa mobilna

Strona internetowa mobilna jest projektowana i tworzona z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych: przede wszystkim smartfonów, tabletów oraz czytników e-boków. Pod względem programistycznym jest to zupełnie inna strona i różni się zasadniczo od wersji desktopowej czyli takiej na standardowe komputery stacjonarne czy laptopy. Różnica polega na innej grafice, sposobie nawigacji oraz treści i adresie internetowym /domenie/.

Prawidłowo zaprojektowana i stworzona strona mobilna powinna wczytywać się automatycznie po rozpoznaniu, że użytkownik korzysta właśnie z urządzenia mobilnego. Dodatkowym elementem jest zawarcie na niej aktywnego odnośnika do tzw. pełnej wersji strony desktopowej w celu jej przełączenia dla tych, którzy wolą tradycyjne strony.

Atuty strony mobilnej


  • możliwość szybkiego wdrożenia (w porównaniu ze stroną responsywną)
  • dostępne są gotowe szablony dla stron mobilnych, np. dla WordPressa, Joomla, Presta Shop
  • możliwość stworzenia intuicyjnej nawigacji dostosowanej do użytkowników mobilnych
  • możliwość dostosowania treści do wersji mobilnej
  • testowanie ograniczone wyłącznie do urządzeń mobilnych
  • strona lżejsza w porównaniu z tradycyjną w zawartość

Wady stron mobilnych

  • konieczność aktualizacji treści w dwóch różnych systemach administracyjnych CMS 
  • konieczność poprawnego konfigurowania przekierowań z poszczególnych stron mobilna / desktop
  • konieczność wdrażania odrębnego kodu śledzenia Google Analytics – z uwagi na odrębne domeny
  • problematyczny system mierzenia kampanii reklamowych, musimy mierzyć je osobno dla stron mobilnych i stron desktopowych

Strona Internetowa responsive / responsywna /

Responsive Web Design czyli inaczej mówiąc strona responsywna to strona, która w sposób płynny dostosowuje swoją rozdzielczość do ekranu użytkownika poprzez np. zmianę wyglądu, zawartości i nawigacji. W tym przypadku adres internetowy czyli domena /url/ jest cały czas ten sam niezależnie na jakim urządzeniu przeglądana jest strona Internetowa. Pod kątem technicznym jest to ciągle ta sama strona tylko wyświetla się inaczej, dopasowuje się automatycznie do danego urządzenia jak przysłowiowy kameleon.

Atuty stron responsywnych

  • automatyczne / płynne dostosowywanie do wielu różnych urządzeń
  • jeden adres Internetowy /domena/ niezależnie od urządzenia, na którym ją przegądamy
  • zastosowanie jednego kodu śledzenia Google Analytics – prostsza analiza danych
  • jeden system CMS do zarządzania treścią strony Internetowej

Wady stron responsywnych

  • wydłużony czas realizacji budowy strony responsywnej
  • nieco wyższy koszt projektowania, tworzenia i testowania niż strony mobilnej
  • konieczność testowania na wielu różnych urządzeniach i różnych dostępnych przeglądarkach
  • podejmowanie decyzji o wyświetlaniu lub nie poszczególnych elementów oraz decydowanie o priorytetach co do sposobu ich wyświetlania

Podsumowanie

Chcąc zająć obiektywne stanowisko co do wyboru, która strona mobilna czy responsywna jest odpowiednia dla firm musimy stwierdzić, że PROPONUJEMY strony responsywne. Z pewnością należy stwierdzić jednoznacznie, że obecnie kategorycznie nie warto budować jedynie standardowych czyli tylko na urządzenia desktopowe czy laptopy bo to prowadzi do sytuacji, w której zamykalibyśmy biuro Naszej firmy przed blisko 67% potencjalnych klientów

Nic już nie zatrzyma Internetu przed mobilną rewolucją w jego użytkowaniu. Ponadto zasadniczym argumentem za wyborem stron responsywnych jest prostszy system ich aktualizacji oraz wdrażania kodów śledzenia i późniejszych analiz. Ponadto potentat na rynku wyszukiwarek Internetowych czyli Google preferuje strony responsywne, co również stanowi ogromny atut w późniejszej pozycji strony i budowie jej wartości w pozycjonowaniu SEO.

ZOSTAŃ ZA NAMI