Website Generator

O czym warto pamiętać realizując kampanie reklamowe na Facebooku

Myślisz o tym, żeby rozpocząć kampanie reklamowe swojego produktu czy usługi na Facebooku? Obecnie jest to jeden z najbardziej rozwijających się kanałów dotarcia do klienta, a w wielu branżach bardzo wydajne narzędzie marketingowe.

Marketing na Facebooku to skuteczny i wydajny sposób na zwiększenie sprzedaży w sieci. Ułatwia reklamodawcom dotarcie do osób liczących się dla ich firm i monitorowanie wyników reklam na różnych urządzeniach. Jest prosty i skuteczny.


Czy Facebook pomaga firmom realizować cele biznesowe?

Czy nam się to podoba czy nie obecnie Facebook jest największą platformą społecznościową, która w swoich zasobach posiada potężne ilości danych precyzujących o użytkownikach. Te dane pozwalają wprawnemu użytkownikowi na dotarcie do naprawdę wąskiej grupy docelowej poprzez sprecyzowanie szczegółów o odbiorcy. Używając wszelkich dostępnych narzędzi na Facebooku możesz zaoszczędzić dużo pieniędzy oraz czasu uzyskując tym samym o wiele lepszy efekt reklamowy.

Precyzyjne Targetowanie

Tu masz szerokie możliwości jeśli chodzi o precyzyjne dobieranie docelowej grupy odbiorców. Masz do wyboru płeć, wiek. To dwa najważniejsze targety. Ponadto występuje status związku, miasta, kraj, poziom wykształcenia. Dodatkowo masz targety dotyczące zainteresowań co daje ogromne pole do popisu. Ciekawostką jest model targetowania dotyczący wskazań na podstawie polubień przez użytkowników określonych profili czy stron. Czyli tzw. popularne hashtagi

Umiejscowienie reklamy

Facebook pozwala umieszczać reklamy w czterech miejscach (nie licząc reklamy na Instagramie, od niedawna dostępnej także przez Facebooka). Internaucie, który zalogował się przez komputer stacjonarny, można pokazać ją w prawej kolumnie oraz w formie postu sponsorowanego w jego NewsFeedzie, natomiast na urządzeniach mobilnych może to być także post sponsorowany w feedzie oraz reklamy w aplikacjach sieci reklamowej Facebooka. Dobór odpowiedniego miejsca na reklamę powinien być testowany aby wybrać najbardziej udany model pod kątem kliknięć.

Grafika reklam na Facebooku

Według wielu dotychczasowych badań ciekawa grafika ma największy wpływ na sukces kampanii reklamowej na Facebooku. Jest ona odpowiedzialna za przyciągnięcie uwagi użytkownika, który ma zatrzymać się wzrokiem na reklamie oraz przeczytać jej treść.

Dobór grafiki nie jest rzeczą prostą. W tym względzie warto przetestować kilka grup reklam z różnymi grafikami aby na końcu pozostawić te najlepsze, na które reagują użytkownicy w stopniu zadowalającym. Co ważne należy pamiętać, żeby grafika była dopasowana do marki, której dotyczy reklama.

Porywający tekst w kampanii reklamowej

Tu niestety jesteśmy ograniczeni różnorodnością dozwolonej ilości tekstu w reklamie. Np. w postach w newsfeedzie istnieje możliwość dodania większej ilości tekstu natomiast reklamy w prawej kolumnie już mają ograniczoną ilość znaków. Skutecznym rozwiązaniem jest testowanie kilku reklam z różnymi tekstami, aby sprawdzić które odwołują się do odbiorcy w sposób skuteczniejszy. Od niedawna istnieje możliwość dodawania emotikonów do treści reklamowej co z pewnością lepiej oddziałuje na młodszą populację użytkowników.

Pamiętaj o przycisku „call to action”

Jest to przycisk, który znajduje się w reklamach i można go konfigurować za pośrednictwem Power Editor, gdzie jest sześć jego różnych typów. Według statystyk umieszczenia takiego wyraźnego wezwania do działania np. „Zarejestruj się” w sposób znaczący poprawia wyniki kampanii reklamowej.

Świat cyfrowy w 2014 roku wyglądał następująco:
Liczba użytkowników mediów społecznych na całym świecie przekroczyła w sierpniu 2014 roku 2 miliardy
Ilość telefonów komórkowych na całym świecie osiągnęła liczbę 50% populacji
Liczba internautów na początku listopada 2014 roku na świecie przekroczyła 3 000 000 000 

W grudniu 2014 roku liczba aktywnych połączeń komórkowych przekroczyła liczbę ludzi znajdujących się na świecie


W Polsce penetracja internetu wynosi obecnie 67%.

PENETRACJA
INTERNETU

Statystyki w dostępie do Internetu oraz modelu korzystania z urządzeń mobilnych.

penetracja internetu

Podsumowanie

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o kolejnej rzeczy, którą warto dobrze przemyśleć przy tworzeniu kampanii – optymalizacja i wybór sposobu rozliczania się za nasze reklamy. Przy tym wyborze musimy jednak przede wszystkim wziąć po uwagę cel, jaki chcemy osiągnąć – czy chcemy, by nasze reklamy miały jak najwięcej wyświetleń, czy zależy nam może najbardziej na klikach do witryny, czy może na aktywnościach osób, które zobaczą post. Wszystko tu zależy od przyjętych przez nas założeń. Warto jednak testować także ten element, gdyż czasem może się okazać, że inny sposób rozliczania jest bardziej skuteczny od tego, który na początku wydawał nam się oczywisty.

Testowanie wyżej opisanych elementów na pewno pomaga w optymalizowaniu kampanii na Facebooku. Warto być świadomym wszystkich możliwości optymalizacji swoich reklam, pomimo że prawdopodobnie nie będziemy w stanie przetestować ich wszystkich za jednym razem. Po pierwsze dlatego, że zajmowało by to zbyt dużo czasu, a po drugie wypuszczenie tak dużej ilości wariantów naszej reklamy spowoduje, że Facebook będzie wyświetlał tylko kilka, a reszta otrzyma zbyt małą ilość wyświetleń ,żeby można było wyciągnąć wiarygodne wnioski.

Mimo tego zachęcam do systematycznego testowania swoich kampanii, dzięki czemu po pewnym czasie będziesz w stanie sam określić, co najlepiej działa dla Twojego biznesu.

Jakie są główne zalety kampanii reklamowej na Facebooku:

  • Szansa dotarcia do odbiorców w najciekawszych dla nich miejscach na komputerach, tabletach i telefonach. 
  • Przekierowanie odbiorców z Facebooka do swojej witryny, w celu wykonania określonego działania np. zakupu czy rejestracji.
  • Możliwość analizy skuteczności reklam i tworzenie kolejnych nowych reklam produktów i usług, które spodobają się odbiorcy

Jak zwiększyć sprzedaż lokalną poprzez Facebooka

  • Tworzenie reklam i ofert skierowanych do właściwych osób na podstawie ich wieku, zainteresowań, lokalizacji i wielu innych kryteriów. 
  • Użytkownicy Facebooka widzą Twoje promowane posty i reklamy tuż obok postów od rodziny i znajomych. 

ZOSTAŃ ZA NAMI