Mobirise Site Generator

Jak zaprojektować dobrą stronę dla firmy?

Jeżeli zamawiałeś stronę Internetową już kilka lat temu zapoznaj się z tymi uwagami. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że Twoja strona nie spełnia już najnowszych standardów. Jeżeli natomiast planujesz dopiero zakup profesjonalnej strony www dla swojej firmy te wskazówki będą pomocne do określenia wymagań dla firmy, która zamierza zbudować taką stronę Internetową.

Ważnym elementem jest logo i nazwa firmy, czyli coś co ma określać jej tożsamość oraz identyfikować w przyszłości Twoją markę. Najlepiej jest wprost określi charakter działalności Twojej firmy, to ułatwia życie, np. „naprawiamy samochody bez reklamacji”.

Zadbaj o to aby treści na stronach było w sam raz, czyli nawigacja stron nie zmuszała Internauty do ciągłego przesuwania strony w dół. Bezpośrednia widoczność jest bardzo ważna.

Pamiętaj żeby menu nawigacyjne było usadowione w pobliżu nazwy i logo firmy. To ułatwia nawigację i jest jakoś bardziej intuicyjne.

Internaucie szukający konkretnego produktu czy usługi nie lubią zbyt wiele czytać, niezależnie jak bardzo wartościowy byłby artykuł. Dlatego stosuj krótkie tytuły, akapity i listy. Treść musi być zwięzła i konkretna. Sprecyzuj swoje usługi i ich wstępny opis.

Strona responsive czy strona mobilna?

Czy zwróciłeś uwagę, że już prawie każdy z Nas poza komputerem stacjonarnym czy laptopem posiada smartfon, a niektórzy również tablet. W każdym domu jest sporo tzw. urządzeń mobilnych, które towarzyszą Nam na każdym kroku począwszy od pracy, do nauki czy rozrywki. Tak zostały zaprojektowane abyśmy ich nie odstępowali na krok, uzależniają Nas a szczególnie młodsze pokolenia. To właśnie takie urządzenia służą coraz częściej do przeglądania stron internetowych, czy poszukiwania różnych produktów lub usług. To w nich szukamy biletów na koncert, książek, fryzjera, sklepu z ekologiczną żywnością. Dotyczy to już 65% populacji Internautów a ta liczba ciągle rośnie. Wyobraź sobie teraz, że Twoja strona nie jest dobrze wyświetlana na takich urządzeniach. To tak, jakbyś posiadał sklep tradycyjny czy biuro, które omija ponad połowa potencjalnych klientów. Czy stać Cię na taką stratę?

Jakie podstrony na stronie WWW?

Na początku musisz sobie postawić pytanie: czy moja strona ma stanowić formę dobrej wizytówki, która nie wymaga częstych aktualizacji bo np. asortyment towaru czy usług się nie zmienia czy jednak zmiany następują na tyle często, że musisz wprowadzać aktualizacje na stronie za każdym razem? Jeśli tak, to wprowadź zakładkę „aktualności” bądź osobny „blog”.

Kolejnym bardzo ważnym elementem jest dział „kontakt”, w którym muszą się znaleźć tak ważne informacje jak: adres siedziby firmy, e-mail, telefon, NIP, REGON, nr konta bankowego, możesz dodać również grafik pracy firmy oraz dobrze jest wstawić wygenerowaną mapę, na której jest siedziba firmy (z systemu Mapy Google).

Jeśli z czasem dostajesz sporo pytań o produkty czy usługi, które jednak się powtarzają dobra praktyką w takiej sytuacji jest dodanie działu FAQ czyli z angielskiego "Frequently Asked Questions", który daje możliwość opublikowania odpowiedzi na takie pytania.

Każda profesjonalna strona powinna mieć co najmniej kilka artykułów tematycznych związanych z jej branżą / tematyką. Takie działanie bardzo pomaga w pozycjonowaniu strony. Pamiętaj jednak aby w żadnym wypadku nie iść na skróty i nie kopiować tekstów z innych stron, to zła praktyka i może przynieść Ci więcej strat niż zysków. Dobre teksty należy napisać samodzielnie bądź zamówić u copyrightera.

Dział „O Nas”. To kolejny element strony firmowej, który musi się znaleźć również u Ciebie. Twojego potencjalnego klienta interesuje kim jesteś, skąd się wywodzisz, od kiedy uprawiasz ten zawód i jakie masz osiągnięcia. To w tym dziale możesz nakreślić misję firmy.

Możesz również pochwalić się z kim dotychczas współpracowałeś / kto jest Twoim klientem.

W dziale portfolio zamieść swoje dotychczas zrealizowane projekty dodając referencje jeśli istnieją.

Dobrą praktyką, która zaoszczędzi Ci czasu w niepotrzebnych rozmowach jest dodanie przykładowego cennika.

Grafika i zdjęcia na stronie Internetowej

Ważnym, nawet bardzo ważnym elementem strony firmowej są zdjęcia, czy to produktów czy usług, czy też zdjęcia zrealizowanych zamówień. My ludzie odbieramy wszelkie bodźce w pierwszym rzędzie poprzez zmysł wzroku, jesteśmy wzrokowcami. Jeśli zgromadzisz profesjonalne zdjęcia wtedy masz szanse na to aby potencjalny klient dłużej zabawił na Twojej stronie i zainteresował się dokładniej ofertą firmy a nawet złożył zamówienie.

Newsletter na stronie firmy

Istnieją branże, w których dobrą i opłacalną praktyką jest zamieszczenia na swojej stronie tzw. formularza subskrypcji, za pośrednictwem którego można budować bazę danych klientów zainteresowanych stałym otrzymywaniem e-maili z nowościami.

Oprócz tego niezmiernie istotne jest dodanie subskrypcji, czyli formularza, w który Internauta wpisuje swój adres e-mail i na który będziesz mógł wysyłać mu powiadomienia o nowościach i ofertach.

Filmy video na stronie

Dobrym pomysłem jest nakręcenie i profesjonalne zmontowanie filmu z realizacji projektu bądź wykonywanych usług lub stosowania produktu, który następnie można dodać do strony. Taki film obowiązkowo należy dodać do konta na Youtube, które założysz specjalnie do swojej strony i umieścisz tam również swój adres internetowy /domenę/ wraz z krótkim opisem charakteru działalności firmy.

Strona firmowa a Social Media

Skończyły się już czasy, gdy strona była zbudowana na prostym kodzie html i była typowo statyczna. Dzisiejsza strona to dość mocno zaawansowana aplikacja, której zadaniem jest interakcja w potencjalnymi użytkownikami. Taka profesjonalna strona musi „żyć” tzn. opowiadać, pytać i reagować, ponadto współdziałać w czasie rzeczywistym z innymi serwisami. Dobra strona tego typu musi być połączona z co najmniej kilkoma serwisami społecznościowymi jak np. Facebook, Twitter, Instagram czy Google +. Plusów takiej mieszanki jest sporo. Po pierwsze serwisy te dają Ci niesamowitą możliwość promowania strony, promowania produktów czy usług, komunikowania z klientami czy w końcu są sporym zastrzykiem do pozycjonowania strony www. Tu po prostu nie może Cię zabraknąć.

Aktualizacja profili społecznościowych

Nie jest sztuką założyć profile społecznościowe, sztuką jest je rozwijać zgodnie ze sztuką tak aby one były wartością dodaną Twojej firmy. Konto firmowe na Facebook czy konto na Twitter musisz traktować jak kolejną stronę Internetową firmy, coś co jest z nią nieodzownie powiązane dlatego musisz dbać o jej stałe i profesjonalne aktualizowanie. Motorem napędowym na Facebooku czy Twitterze są ciekawe posty natomiast na Instagramie dobrej jakości zdjęcia. Jeśli nie masz na to wszystko czasu dobrym rozwiązaniem jest skorzystać w tym zakresie z usług agencji, która robi to profesjonalnie i za Ciebie będzie regularnie udostępniać interesujące posty oraz dbać o pozytywne interakcje na klientów.

Monitoring ruchu na stronie WWW

W sieci jest cała masa bezpłatnych narzędzi do monitorowania ruchu na stronie Internetowej. Z pewnością jesteś zainteresowany statystykami związanymi ze stroną www Twojej firmy. Warto mierzyć takie współczynniki jak: ilość osób wchodzących na stronę, słowa kluczowe, które ich do niej doprowadziły, czas spędzany na stronie czy w końcu podstrona z której najczęściej odchodzą.

Dobrym i do tego darmowym narzędziem jest Google Analytics, warto z jiego korzystać, jeśli jednak nie bardzo masz na to czas lub nie do końca dobrze czujesz się w odczytywaniu wszelkich tego typu współczynnikach to zamów stałe raporty, które są bardziej czytelne.

Nie sposób rozwijać stronę Internetową nie wiedząc co należy na niej zmodernizować czy usunąć.

Złota zasada tworzenia stron Internetowych

Na koniec pamięta, że kształt strony zależy od charakteru Twojej firmy, projektu, przedsięwzięcia, docelowej grupy klientów czy w końcu branży, w której działasz. Do projektowania dobrej strony, która przyciągnie dużo klientów i będzie motorem napędowym firmy nie można zastosować jednego szablonu i wszystkich wskazówek. Strona Internetowa firmy jest jak dobry garnitur… musi być szyta na miarę.

ZOSTAŃ ZA NAMI