Website Builder

Skuteczne pozycjonowanie stron w Internecie. Fakt czy fikcja?

Skrót „SEO” pochodzi od angielskiej nazwy „search engine optimizer”, tzn. optymalizator witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek. 

Rozpoczęcie działań zmierzających do pozycjonowania strony firmowej to bardzo poważna decyzja. Właściwe działania mogą znacznie poprawić pozycję i wartość strony natomiast te niewłaściwe mogą przynieść sporo rozczarowań oraz obniżyć pozycję w wyszukiwarkach. Te wałściwe agnecje czy konsultanci realizują działania takie jak:


Jakie działania powinien podjąć konsultant SEO

  • Analiza strony Internetowej pod kątem treści i struktury witryny
  • Doradztwo techniczne dotyczące sposobu projektowania strony, serwera czy stron błędów
  • Copywriting czyli projektowanie treści na strony Internetowe
  • Analiza i zarządzanie kampaniami 
  • Badanie słów kluczowych
  • Analizy dotyczące konkretnych rynków lub branż gospodarczych

Profesjonalne pozycjonowanie stron firmowych

Jeśli Twoja firma rozważa zatrudnienie SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. W ten sposób razem z SEO możesz zagwarantować, że Twoja witryna będzie od podstaw przyjazna dla wyszukiwarek. Profesjonalny konsultant SEO może pomóc w ulepszeniu istniejącej witryny a także co istotne wspomóc proces projektowania nowej strony Internetowej jeszcze przed jej ostateczną publikacją.


SPRAWDŹ BEZPŁATNIE

Należy pamiętać, że praktyki naruszające wytyczne google czy innych wyszukiwarek mogą negatywnie wpłynąć na sposób prezentacji strony Internetowej np. w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu stron WWW.
Najprostszym sposobem zadbania o właściwe pozycjonowanie strony np. w google jest zastosowanie się do wskazówek zawartych na stronie Internetowej Google „Wskazówki dla webmasterów”

Jak ułatwić Google znalezienie stron:

  • Pamiętaj, że do wszystkich stron w witrynie prowadzą linki z innych stron, które można znaleźć. 
  • Poinformuj Google poprzez plik z mapą strony WWW, który powinien zawierać spis z linkami do ważnych stron w Twojej witrynie. Udostępnij jednocześnie taki sam zestaw na swojej witrynie dla Internautów (czasem nazywaną indeksem witryny lub stroną mapy witryny).
  • Ograniczaj liczbę aktywnych linków na stronie (maksymalnie kilka tysięcy).
  • Sprawdź czy serwer WWW prawidłowo obsługuje nagłówek HTTP. Dzięki temu będzie mógł poinformować Google, czy treść witryny zmieniła się od czasu jej ostatniego zindeksowania. 
  • Pomóż indeksować Google Twoją witrynę za pomocą pliku robots.txt na serwerze internetowym, zapobiegając indeksowaniu nieskończonych przestrzeni, jakimi są strony wyników wyszukiwania. Na bieżąco aktualizuj plik robots.txt.
  • Zgłoś swoją witrynę w Google na stronie http://www.google.com/submityourcontent/.
  • Prześlij mapę strony za pomocą na swoje konto Google Search Console.
  • Zadbaj o odpowiednią promocję swojej witryny na innych stronach poprzez publikację oryginalnych i ciekawych treści w formie artykułów.

Jak ułatwić Google zrozumienie zawartości stron internetowych

Jak wynika z dotychczasowych obserwacji i analizy wytycznych największych wyszukiwarek w tym Google wartościują one strony w szczególności pod względem ich zawartości, która powinna być oryginalna, ciekawa i niepowtarzalna. Treść na stronach powinna być przejrzysta i dokładnie sprecyzowana do odbiorcy.

  • Postaraj się wejść w „skórę” swoich potencjalnych klientów i zastanów się jakich oni użyliby słów czy fraz kluczowych aby znaleźć Twoją stronę. Zadbaj aby właśnie takie słowa znalazły się w treści Twojej witryny.
  • Upewnij się, że elementy <title> i atrybuty alt są prawidłowo skonstruowane i zawierają dobrze dobraną treść.
  • Projektując stronę Internetową oraz testując ją pamiętaj aby była ona intuicyjna pod każdym względem dla klientów oraz łatwa w nawigacji.
  • Żeby w sposób znaczący ułatwić Google dokładne zrozumienie zawartości witryny, zezwól na indeksowanie wszystkich jej zasobów, które znacząco wpływają na renderowanie stron, także plików CSS iJavaScript.
  • Zezwalaj robotom wyszukiwarek na indeksowanie strony Internetowej bez identyfikatorów sesji czy parametrów URL służących do śledzenia ich drogi w witrynie. 
  • Zadbaj o to aby ważne treści na stronach WWW były domyślnie widoczne w witrynie. Google dobrze postrzega konstrukcję stron, w których umieszczane są najważniejszych informacje w domyślnym widoku stron.

Ułatwienie Internautom korzystania ze strony Internetowej

Ważnym elementem jest aby istotne nazwy, linki do stron oraz treści zapisywać zwykłym tekstem, ograniczając do minimum ich prezentację za pomocą elementów graficznych. Jeśli używane są jednak obrazy wtedy należy pamiętać o dodaniu kluczowej wartości w atrybucie „alt” za pośrednictwem kilku słów.


  • Zadbaj aby działały wszystkie linki prowadzące do aktywnych stron internetowych używając przy tym poprawnego kodu HTML
  • Zadbaj o właściwą optymalizację stron pod kątem czasu ich wczytywania przez przeglądarki Internetowe. Szybko działające strony są częściej przeglądane przez Internautów. Google proponuje przetestowanie wydajności stron internetowych za pomocą takich bezpłatnych narzędzi jak PageSpeed Insights oraz Webpagetest.org 
  • W trakcie samego procesu projektowania i tworzenia strony Internetowej weź pod uwagę aby była ona przyjazna dla jak największej ilości urządzeń, w tym dla urządzeń mobilnych oraz była dobrze wczytywana przez jak największą liczbę dostępnych przeglądarek Internetowych. Twoja strona powinna być co najmniej responsywna aby być przyjazną dla urządzeń mobilnych również.


Generalnie pamiętaj aby tworzyć strony Internetowe z myślą głównie o użytkownikach a nie o wyszukiwarkach mimo że powinny one być dla nich również przyjazne i czytelne. Twórz witryny WWW tak aby wyróżniały się one pośród innych zarówno wizualnie jak również pod kątem ciekawych i przydatnych treści. Nie naśladuj nikogo, twórz własne opisy doświadczeń i wartości, które chcesz przekazać klientom.

ZOSTAŃ ZA NAMI